Kromě informatiky vyučuji také fyziku. Po dobrání tematického celku si připravím pro žáky písemnou práci (většinou oboustranný list papíru A4), na které si ověřím jejich získané znalosti. Písemka je stavěná většinou tak, že žákům stačí 30 minut pro vypracování všech cvičení, otázek, či úloh. Některým bystřejším žákům stačí jen 20–25 minut. Abych si pro mě nemusel chystat jinou aktivitu, napíšu do testu vždy jednu otázku, která písemnou práci zpestří.
Vložit do písemky otázku „Jak se máš?“ se mi osvědčilo. Někdo se rozepíše, někdo na otázku neodpoví. Každopádně je to další forma, jak žáky lépe poznat. Naposledy jsem do písemky zahrnul větu „Nakresli mi něco.“ a některé obrázky si nemůžu nechat jen pro sebe.
Žáci toto zpestření vítají. Jsou si také vědomi, že podobné otázky nejsou započítány do hodnocení. Nesetkal jsem se zatím s tím, že by se někdo věnoval kreslení obrázku a pak mu nezbyl čas na to důležité.